Wednesday, March 25, 2009

 

He Went to Pray (彼は祈りにいった)


"He Went to Pray"

By Ramone - March 18, 2009
 
One day the Lord stopped me while reading Mark 6:46, about how Jesus went up a mountain to pray by Himself.  I realized that sometimes I think about prayer and spending time with God as if it’s heavy or serious, and so I sometimes put it off.  But when He stopped me at the verse, I thought about how He spent that time alone with Father, and I realized it was a time of joy, love, retreat and rest in Father’s love and being with Him. I realized that actually I also feel the same when I’m in God’s presence!  Every time I go to Him (finally!) I realize I was a fool to put off being with Him so long, and that it’s not heavy at all, but it’s actually relief and rest.  Help me remember this, Lord!

ある日、マルコ6:46のイエス様が1人で祈るため山へ上がられた箇所を読んでいる時に、主は僕を止められました。 時々、僕は祈りや、神様と共に時間を過ごす事は何か重苦しい、重大な事だと思い、時々そうすることを延ばしていた事に気付きました。 しかし、神様がその御言葉の箇所で僕を止められた時、イエス様が1人で、どの様にその時間を父なる神様と過されたかを考えました。 そしてそれは喜び、愛、静養の時、父の愛の中での休息であることに気付きました。  実は、神様の臨在の中にに居るときには僕も同じように感じていることにも気付きました。 神様の元へ行くときにはいつでも(やっと!)長い間、神様と共に過ごす事を延ばしていた愚かな自分に気付き、そうすることが全く重苦しいことではなく実際は、ほっと安心できる休息である事が分かりました。 主よ、この事をいつも覚えている事ができるように助けてください!

Comments:
This is great. I don't think this is what most of us picture when we think of Jesus going to pray alone on the mountain. It's nice to see Him smile!
 

Post a Comment

Thank you for visiting! Please leave a message if you were blessed or have any questions. Additionally, please sign your name! I would love to reply and explain everything. If you have disagreements or would like to discuss something, please leave contact information so I can email you. Unsigned comments may be deleted.

Be blessed in His heart today! His heart is for you!



<< Home